ULTIMATE DIRECTION – skvělé ale obtížně dostupné

ULTIMATE DIRECTION – skvělé ale obtížně dostupné

ULTIMATE DIRECTION

Když jsem se seznámil s Ankou, měla v běžeckých věcech i to, co časem posbírala při svých cestách po světě. Mnohokrát trávila dlouhé měsíce v Boulderu v Coloradu, které je známé jako skutečná „Mekka“ ultra a trail běžců.

Mimo jiné mi darovala tři naprosto skvělé lahve na pití, které používám na dlouhé závody dodnes. Jsou od americké firmy ULTIMATE DIRECTION sídlící právě v Boulderu, a tak jsem se o ní vlastně poprvé dozvěděl a seznámil se s jejími produkty.

Jejím hlavním sortimentem je vše, co souvisí se zajištěním dobré hydratace pro běžce a další vytrvalostní sportovce. Jedná se o běžecké batohy a vesty, nosiče lahví do ruky i v pase různého provedení a skvělého designu.

FastDrawPlus1FastDrawExtreme1

Již zmíněné lahve mají před jinými několik výhod, na kterých se pozná, že na vývoji se podílí i běžci, kteří do něj přenáší své zkušenosti a požadavky.

combined kicker valve

Unikátní „sosák“ na pití dělá z lahve zcela bezpečně netekoucí zásobárnu pití, která i když se vám obrátí vzhůru nohama, třesete s ní při běhu libovolně dlouho, nepustí ven ani kapku a vše kolem ní je tedy v bezpečí před mokrem nebo ulepením. Pití je pak pohodlné a není šance se pobryndat ani při pití v krkolomných pozicích. Perfektní vychytávka je ucho na uzávěru lahve. Má minimálně dva účely, které každý ocení. Prvním je fakt, že za toto ucho se láhev lépe uchopí a vyndá i z kapes, které mohou být na zádech v ledvince nebo v batohu. Druhým je to, co jsem poznal až z vlastní zkušenosti. Není větší otrava, než když doběhnete na občerstvení, chcete si doplnit do lahve pití a zjistíte, že jste láhev moc dotáhli, aby vám netekla a že ji zpocenýma, mokrýma rukama nejste schopni otevřít. To se vám s lahví od Ultimate Direction s uchem nestane.

BottlePopis

Firma navrhuje, vyrábí a nabízí na trhu širokou škálu ledvinek, držáků lahví na ruku, běžeckých a speciálních batohů, ze kterých si může vybrat každý běžec podle svých potřeb a chutí.

Nejnovější řada produktů nazvaná „SIGNATURE SERIES VESTS“ je však hodna větší pozornosti.

Jedná se o tři běžecké batohy/vesty různých objemů a tedy i určených pro trochu jiné využití, jiné sportovní aktivity.

Oproti jiným modelům ULTIMATE DIRECTION i některým modelům jiných firem, jsou batohy/vesty této série určeny pro pití nesené v lahvích a ne v camelbag. Lahve jsou neseny v kapsách na ramenních popruzích vpředu a tak se hmotnost rovnoměrně rozkládá a netáhne běžce dozadu. Jedná se samozřejmě i o subjektivní preferenci běžců. Kdo však stejně jako já preferuje lahve před camelbag, jistě to ocení. Já osobně beru jako největší výhodu lahví to, že mohu mít v každé lahvi jiné pití, že doplnění tekutin na občerstveních je rychlejší a vždy vcelku přesně vím, kolik pití ještě zbývá.

Na designu a vybavení těchto batohů/vest se podíleli tři skvělí ultramaratonci resp. adventure běžci, po kterých jsou jednotlivé modely pojmenovány a kteří všichni žijí a běhají v Boulderu. Velkou měrou se na tomto produktu podílel i Brand Manager Ultimate Direction a rovněž skvělý běžec Buzz Burrell.

_________________________________________________________________________

Jistě nepřekvapí, že garantem vývoje modelu nejmenšího objemem se stal minimalista v běžecké výbavě i při těch nejšílenějších akcích, famózní ultraběžec Anton Krupicka.

AK RACE VEST

AK RACE VEST

Model AK RACE VEST má objem 4,5 litru a hmotností 170g (bez lahví) se řadí k těm nejlehčím na trhu. Nejdete li na závod, kde máte předepsánu hromadu vybavení, ale potřebujete například jen bundu, nějaké náhradní triko, ponožky, trochu jídla a pití případně další drobnosti jako telefon, čelovku s bateriemi, peníze a podobně, nemyslím, že by na trhu existovala lepší varianta.

Odkaz na více informací včetně videa:

http://www.ultimatedirection.com/p-600-ak-race-vest.aspx?category=signature-series

_________________________________________________________________________

Několikanásobný vítěz Spartathlonu, Western States a dalších ultra závodů Scott Jurek je podepsaný pod modelem středního objemu, do kterého se již bez problému vejde i povinná výbava pravděpodobně všech ultratrailů včetně UTMB.

SJ ULTRA VEST

SJ ULTRA VEST

Model SJ ULTRA VEST má objem 9.2 litru a hmotnost bez lahví 212g. To je na takový batoh jistě skvělý parametr.

Odkaz na více informací včetně videa:

http://www.ultimatedirection.com/p-601-sj-ultra-vest.aspx?category=signature-series

_________________________________________________________________________

A dostáváme se k největšímu modelu objemem z této série. Signatářem tohoto batohu je Peter Bakwin, přítel Buzz Burrella, výborný adventure běžec a držitel řady rekordů v přebězích především amerických hor.

PB ADVENTURE VEST

PB ADVENTURE VEST

Model PB ADVENTURE VEST má objem 12 litrů a hmotnost 340g. Disponuje kromě prakticky všeho co nabízejí předchozí modely i takové vybavení, jako jsou úchyty na cepín a podobně. S tímto batohem se již skutečně dá podniknout prakticky cokoli v bězích na extra dlouhé vzdálenosti.

Odkaz na více informací včetně videa:

http://www.ultimatedirection.com/p-599-pb-adventure-vest.aspx?category=signature-series

_________________________________________________________________________

Zatím jste měli možnost číst jen samá pozitiva a možná se někteří i dali zlákat vidinou tak skvělého vybavení. Ovšem je třeba zmínit i to poslední a ne zrovna pozitivní. Firma ULTIMATE DIRECTION do Česka nedováží a po konzultacích s Buzz Burrellem (přítel Anky z dob pobytů v Boulderu) a dalšími lidmi z firmy jsem nabyl dojmu, že podobně jako i jiné americké firmy nemají moc zájem o malé trhy. Pokud distributor nekoupí významnou část produkce, není zajímavým partnerem. Nemyslím si, že by se taková firma v Česku našla v současné dost drsné konkurenci v outdoor vybavení. Proto možná jedinou šancí pro ty, kdo se nechali zlákat vidinou toho perfektního vybavení, je koupit to přímo v USA, nechat si to od někoho dovézt nebo využít služeb nákupních firem z USA.

A na závěr ještě pár postřehů o zraněních od Antona Krupicky. Od tohoto ultraběžce, který při svých naběhaných objemech a délce běhání je již na zranění nedobrovolným odborníkem, to může být zajímavé a poučné čtení (anglicky):

http://blog.ultimatedirection.com/injuries/#more-742

Autor:

30 komentářů

  1. Robert Střelka 26/06/2015 v 10:38 - Odpovědět

    Tak jsem se osmělil a zakoupil Ultimate Direction AK Race Vest 2.0.Zásadní problém vidím jen v tom, že se u nás nedá sehnat. Objednal jsem tedy z Anglie. Dorazil již za tři dny, což považuji za skvělé. A teď k funkčnosti. Musím říci, že jsem velice mile překvapen, vesta drží, ani se nehne, téměř, jako bych na sobě nic neměl. Jen kapsa pro „běžný smartphon“ je trochu malá a můj Samsung S3 neo se tam prostě nevejde. Celkově však mohu vestu doporučit. Střelák.

  2. Martin Gajanec 25/08/2013 v 22:46 - Odpovědět

    Ahojte vsetci priatelia behu. Ja som si tuto vestu SJ UD objednal zo stranky http://www.irunfar.com a aj so zaplatenym clom ma stala 135 eur. Tato vseta predcila moje ocakavania, absolutna pecka. Vcera som s nou zabehol trail 30 km. Vesta super sedi na tele a musim uznat, ze flase v predu su jednoznacne lepsie ako „camelback“ na chrbte, teda aspon pre mna. Strecovy material, super priedusne, presne ako vo videu k tejto veste. Len si treba vybrat spravnu velkost. Ja vazim cca 72 kg a meriam 180, bral som M – sadla mi ako rit na serbel. :). Zmesti sa do toho povinna vybava, takze nie je ocom. Vrecka su famozne navrhnute, flase super drzia, u mna urcite 10/10. Peace

  3. Petr 06/07/2013 v 08:24 - Odpovědět

    Tak tuto vestu mám doma, v provedení L. Vesta je pro mne s výškou 168 velká a bylo to jasné po prvním kilometru. K odzkoušení Kyjovsko-Hodonísko, za cenu 3 700,-. Použita tedy dva kilometry běhu (jeden tam a jeden zpátky, kdy to na mě fakt lítalo nahoru dolů).

  4. Jitka 21/04/2013 v 13:02 - Odpovědět

    Ahoj, prodávám běžeckou vestu Ultimate Direction Signature Vest Scotta Jureka, velikost M, za 3.700,–. Bohužel jsem se špatně přeměřila a je mi velká. Batoh/vesta je skutečně lehoučký, až neuvěřitelně prostorný, patří k němu dvě lahve, které krásně sedí. Do tohoto modelu lze vložit do vnitřní kapsy (má dvě) i camelbag – je s ním počítáno a na obou stranách má kapsa vývody na hadičku. K ozkoušení v Praze, případně v Nymburce.

    • Robert 16/06/2013 v 10:19 - Odpovědět

      Pokud je vesta stále volná, rád bych ji vyzkoušel je-li to možné nekdy v Nymburku.

      • Robert 16/06/2013 v 10:48 - Odpovědět

        omluva, rozměry jsou malé potrebuji velikost L (105cm obvod hrudníku) tato je malá

        • dar 16/10/2013 v 22:41 - Odpovědět

          Velikost L mám, nesedla mi – velká, udám za 3,3 😉 Možnost vyzkoušet v Praze.

  5. Matúš Marcin 21/03/2013 v 17:59 - Odpovědět

    Zdravím a zároveň ďakujem za článok o Ultimate Direction. My v spomínanom obchode Behnaboso.sk by sme tiež boli radi, aby bola cena aspoň o trochu nižšia a dúfame, že sa nám to časom podarí stlačiť dole aspoň tak, aby sa to neoplatilo objednávať zo zahraničia. Áno, objednávame to od európskeho dodávateľa, nie priamo z USA (tí nás na neho odkázali). Cena, ktorú pri vestách uvádzame je tá, ktorú sme dostali ako maloobochodnú cenu pre Európu. Samozrejme, ako zvyčajne, je vyššia ako tá pre USA. No čo už. Ako vravím, pokúsime sa s tým niečo spraviť. Termín dodanie pre nás mal byť marec, ale aj to sa posunulo až na máj.
    Ak by ste mali záujem aj o niečo ďalšie od UD, okrem viest, skúste sa mi ozvať a možno to budem tiež vedieť zohnať. Kontakt na mňa je matus@behnaboso.sk.
    Vďaka!

    • Sam 21/03/2013 v 18:23 - Odpovědět

      Matúši, na http://www.ultramarathonrunningstore.com/Ultimate-Direction-Hydration-Packs-s/1884.htm jsou ceny:

      AK … 80GBP
      SJ … 110GBP
      PB … 130GBP

      To po přepočtu kurzem mezi Librou a Eurem dává trochu jiné ceny, než nabízíš. Takže bych si myslel, že buď tě natahují, nebo si na to ještě něco navíc narážíš. Ale ber to tak, že jen diskutuji s tvým komentářem, kde uvádíš, že máš maloobchodní cenu pro Evropu. To by pak Anglie nebyla v Evropě 🙂
      Samozřejmě prodávej to za kolik chceš, dokud to lidé budou kupovat, pak je to asi v pořádku.

      • Matúš Marcin 21/03/2013 v 21:46 - Odpovědět

        Pravdupovediac, tie anglicke ceny som nevidel. A to, ze to oni maju za taku cenu este neznamena, ze to uz nie je po nejakej ich uprave.
        Na druhu stranu, Anglicko takmer nie je sucastou Europy. Uz to, ze maju vlastnu menu moze znamenat, ten rozdiel v cene. Ale zase je vidiet, ze je to drahsie ako v USA.
        Mal by som ale opravit svoje tvrdenie, ze uvadzam odporucanu maloobchodnu cenu pre krajiny EMU. Ale ani za toto ruku do ohna nedam, ak to niekde najdete lacnejsie.
        Takze vdaka za info, mam lepsi prehlad 🙂

        • Jan Suchomel 22/03/2013 v 00:20 - Odpovědět

          No, mně se to pořád vyplatí koupit u Matuše, než z anglie, když připočtu poštovný a pak ještě možnost případné reklamace anebo výměny, kdybych zvolil špatnou velikost. Jen teda škoda, že to bude až v máji, chtěl jsem si to vzít do Istrie.
          Batoh neberu jako spotřební zboží, měl by vydržet dlouhou dobu, takže mi nevadí dát za něj víc peněz, je to důležitá součást výbavy. Vlastně něco jako třeba ta čelovka Nao od Petzlu, prostě investice na dlouhou dobu.

          • Sam 22/03/2013 v 07:25 - Odpovědět

            Honzo, souhlasím s tím, že narozdíl od bot, které máš na chvilku než odejdou, batoh, čelovka, hole a podobná výbava je na delší dobu a měly by být kvalitní i třeba za trochu víc peněz. Abych nebyl zcela špatně pochopený, já nekritizuji Matúše a jeho snahu zpřístupnit pro běžce ty fakt dobré pingly od UD. Ta kritika, jak je vidět i z článku míří spíše na obchodní politiku UD, která je tak trochu přezíravá k menším trhům. Obchodní politiku jejich anglického distributora nekomentuji, ale myslím, že ta enormně vyšší cena v Evropě není dána vyšší nákupní cenou od UD, ale snahou o docílení vyšší marže ze strany toho anglického distributora. Ostatně, když si porovnáš cenu pinglů UD s pingly od Salomonu, ani ta evropská přemrštěná cena ještě není tak hrozná.
            Ten rozdíl v ceně Evropa – USA je však takový, že by se asi již vyplatilo si to nechat dovézt z USA přes nějakou firmu typu Shopito a podobně, pokud by tam člověk neměl někoho známého.

            • Jan Suchomel 22/03/2013 v 09:02 - Odpovědět

              UD na své FB stránce psali, že sice neposílají mimo USA, protože je to pro ně logisticky náročné, ale poradili dost USA eshopů, kde se prodávají jejich věci a které posílají celosvětově, takže by ani shipito nebylo potřeba. Bohužel, když se k tomu připočte poštovné + 20%dph + opruz s českou poštou a celníkama, tak mi vychází, že si radši připlatím a koupím to v EU. 🙂
              No a přesně jak píšeš – salomoňácké batohy stojí podobně.

              • Sam 22/03/2013 v 09:14 - Odpovědět

                Jasně, optimální je mít kliku a mít někoho, kdo zrovna v rozumném termínu letí do USA a je ochotný ti to koupit. Pak to máš za USA cenu, bez poštovného, bez DPH a bez opruzu s celníkama 🙂

                • Jan Suchomel 22/03/2013 v 12:13 - Odpovědět

                  Jo, když máš někoho, kdo Ti to doveze, tak se to vyplatí. To bych oželel i nemožnost reklamace a risk špatné velikosti.
                  Jsem si to schválně zkusil dát do košíku na http://www.irunfar.com a SJ UltraVest tam vychází na 137$ tj. 125$ vesta + 12$ poštovné. To znamená asi 2800kč, po připočtení 20% dph to dělá 3360,-. Připočteme ještě 200kč, které si česká pošta bere za zastupování v celním řízení a jsme na 3560,- ,což se už moc neliší od Matušovy ceny. 🙂
                  Takže se známým, který by to dovezl, se to vyplatí, ale poslat si to z USA, ať už přímo nebo přes shipito, se nevyplatí.

                  • Matus Marcin 22/03/2013 v 12:17 - Odpovědět

                    Presne, iRunFar to ma najlacnejsie, hlavne vdaka tomu postovnemu. A ajtak je to priblizne narovnako. No a u nas Jan este dostane zlavu, lebo bol taky mily a urobil predobjednavku a mame to. Uz nech su tie vesty tu 🙂

  6. Sam 23/02/2013 v 22:42 - Odpovědět

    Kostěji, v pořádku. Já mám momentálně k tomu Go Litu pingl od Lafumy ultratrail, co jsem koupil před MMT100M loni a jsem s ním zatím spokojený. Ten z tvého odkazu je fakt minimalistický. Do toho by se nevešla povinná výbava na skoro žádný ultra trail v Evropě. 🙂

  7. Kostěj 23/02/2013 v 21:43 - Odpovědět

    V pořádku Same, mír a lásku:-) báglům fakt nerozumím. Jen mi to přišlo jako dostupná alternativa. Zrovna tenhle třeba uchycení na flašky má:
    http://www.trailpoint.cz/ultraspire-kinetick-lg-blue/

    • Jan Suchomel 13/03/2013 v 21:46 - Odpovědět

      Ty batohy v Trailpointu jsem zkoušel, ale mají lahve zvláštně na boku a pokud člověk nemá dost široká ramena, tak do nich při běhu bouchá lokty, takže nic pro mě. Podle mě to moc nevymysleli, lahve předu jsou lepší.
      Jinak problém ve velikosti není, mají tam různé modely, třeba i tenhle http://www.trailpoint.cz/ultraspire-fastpack-aero-red/ kam se toho vleze opravdu spousta.

  8. Kostěj 23/02/2013 v 18:55 - Odpovědět

    Dovolím si přihodit odkaz na diskuzi, kterou jsme s veleváženým autorem tohoto blogu vedli na dané téma na běhej.com – možná se někomu hodí argumenty tam uvedené.
    http://www.behej.com/topic/10228-bezecky-ruksak/1
    A snad ještě poznámku, že v obchodě Trailpoint.cz lze sehnat vestičky a batůžky Ultraspire, což by mohla být dobrá alternativa zde uvedených.

    • Sam 23/02/2013 v 19:41 - Odpovědět

      Tak diskusi jsme tam samozřejmě nevedli pouze my dva, že ? Těch názorů bylo trochu víc.
      Ultraspire jsem viděl na P100 u Honzy Havlíčka a nevšiml jsem si, že by tam byly kapsy na lahve. Myslím jen prostor na camelbag. Jak jsem uváděl již mnohokrát, to není varianta pro mně. Ale je to samozřejmě subjektivní.
      Jednoduše, představil jsem produkt, který se mi zdá zajímavý. Ty o pingly zájem nemáš, tak zcela pochopitelně máš asi jiný pohled na věc než ti, kdo je používají.

  9. Sam 20/02/2013 v 11:23 - Odpovědět

    Je vidět, že to asi nemá od UD z USA, ale od nějakého jejich dealera z Evropy. Jinak by nemohl mít ceny, které nabízí:
    Při kursu z dnešního dne to dělá
    AK – 90USD — 108Euro (cca +60%)
    SJ – 125USD — 139Euro (cca +49%)
    PB – 150USD — 159Euro (cca +42%)

    Jinak pochybuji, že by přes ten sosák šel pít nějaký i jen trochu hustší gel. S tekutinou problém není, ale nedovedu si představit nic jiného. To by ses asi nadřel 🙂
    Jo a jak jsi daleko s tou registrací na Rondu. Fakt přichvátni. Už nemáš ani dva týdny a pak ti to propadne.

    • Jan Suchomel 20/02/2013 v 15:00 - Odpovědět

      Tak to je standardní pravidlo, že v Evropě to stojí všecko mnohem víc než v Americe. Tady to mají v UK a ceny jsou taky větší
      http://www.ultramarathonrunningstore.com/Ultimate-Direction-Hydration-Packs-s/1884.htm
      Na Rondě mi uznali závod a včera jsem tam poslal potvrzení od doktora, tak teď čekám a koukám, jestli se to tam nějak změní.

      • Sam 20/02/2013 v 16:40 - Odpovědět

        Jo. To je anglický distributor a jeho ceny s dopravou do Česka jsou po přepočtu zhruba stejné, jako uvádí ten člověk na Slovensku. Ale z mé zkušenosti s illumiNITE (také americká firma) byly takové, že se zde dalo prodávat za ceny jako v USA a nemuselo se k nim narážet 40-60%. Takže, buď blbě nakupované, nebo „nenažrané“ marže.
        Mně to od zaslání potvrzení od doktora trvalo myslím 2-3 dny, než změnili stav. Tak snad to bude OK a pokud ne dřív, tak na Rondě se uvidíme.

        • Jan Suchomel 21/02/2013 v 18:10 - Odpovědět

          Tak už nejsem v preregistered, ale jsem v registered, tak by to mělo být ok. Ještě se chci zeptat na to runners meal, co bylo možno zaškrtnout na přihlášce, jestli víš, co to znamená. Byl tam na výběr různý počet. Já jsem tam nezaškrtl nic, protože to znamenalo zas nějaká eura navíc, tak doufám, že to neznamená, že mi nic nedaj na kontrolách.
          Ještě k těm cenám – podle mě je to ta „nenažraná“ marže, i když 20% z toho dělá daň, kterou bych musel zaplatit i kdybych si to koupil v USA a nechal poslat sem. Dokud to budou lidi kupovat i za takovou cenu, tak nemají důvod, prodávat to levněji. Já si to asi i za takovou cenu koupím, teď mám GoLite Rush, který je sice super, ale mám velikost L, tak na mně trochu skáče a stejně bych radši flašky než vodní vak.

          • Sam 21/02/2013 v 18:36 - Odpovědět

            To runners meal je jídlo po závodě. Nemá to nic společného s občerstvením na kontrolách.
            Pokud nemáš možnost si ty pingly nechat dovézt z USA nebo čas počkat, jestli to někdo nezačne dovážet a prodávat za slušnější ceny, pak máš asi opravdu jedinou možnost. Pingly to jsou dobré.

            • Jedi 03/06/2013 v 13:42 - Odpovědět

              Problém je, že na lidi co by to distribuovali nereagujou. No nic..

              • Sam 03/06/2013 v 13:45 - Odpovědět

                Kdo je zkoušel kontaktovat ? A jaké použil kontakty ? Dej vědět, případně zkusím dát nějaké další do e-mailu. Problém je, že ti Američané mají představu vždy docela velkých objemů. Moc nechápou velikost našeho trhu a konkurenci.

          • Sam 21/02/2013 v 21:46 - Odpovědět

            Ještě k tomu jídlu na občerstvení. Tady je rozpis http://www.andorraultratrail.com/images/stories/illustra/Avit2012Ronda.pdf

  10. Jan Suchomel 20/02/2013 v 11:04 - Odpovědět

    Ahoj, jenom doplním, že ty vestičky asi budou mít na Benaboso.sk na stránkách o tom ještě nic není, ale na facebooku to už inzerovali tady http://www.facebook.com/photo.php?fbid=517075728327272&set=a.323604067674440.83793.292776600757187&type=1
    Chtěl jsem si ji objednat z UK, ale takhle to vyjde lépe.
    Ještě bych se chtěl zeptat na ty UD flašky, jak široký je ten naústek? Dal by se přes to pít i gel z chia semínek? 🙂

Napsat komentář

Enter Captcha Here : *

Reload Image

Translate

BasqueCatalanCzechEnglishFrenchGermanItalianPolishPortugueseRussianSpanish

PŘIHLÁŠKA DO CZSA – PODPOŘ SKYRUNNING V ČESKU

PŘIHLÁŠKA DO CZSA – PODPOŘ SKYRUNNING V ČESKU