Příprava na sezonu na “Gardě”

Share

Při plánování tréninku na první letošní skyrunning závody došlo na otázku: Jak natrénovat velké kopce a přitom se „neutopit“ pod lavinou sněhu. Odpověď byla jednoduchá, odjet někam na jih. Volba padla na jižní okraj italských Dolomit u jezera Lago di Garda, konkrétně na městečko Riva del Garda.

Samotné městečko leží sice jen 75 metrů nad mořem, ale v jeho bezprostřední blízkosti jsou kopečky vyšší než 2000 metrů. Takže převýšení 1500 výškových metrů zde není problém najít. A to byl přesně důvod, proč jsme sem jeli. To v České kotlině nenatrénujete.



1.den

5:30 odjezd z Brna, 14:30 příjezd k penzionu La Cascina v Riva del Garda (nadstandartně velký, plně vybavený apartmán za 540 Kč/os/noc), nastěhování, převlečení, rozcvičení a odjezd cca 8 km na start prvního, zahřívacího běhu (https://mapy.cz/s/1tmzB). Délka 15km, převýšení 1100m a čas běhu 2:10. Docela příjemné protažení po cestě autem. Už tento první den jsme naráželi na velkou charakteristiku této oblasti – zákopy, bunkry, pevnůstky. Jsou jich v kopcích nad Gardou snad tisíce, často jakoby na naprosto nesmyslných místech.




2.den

9:30 odjezd do 20km vzdálené vesnice Bezzecca (https://mapy.cz/s/1tmJx), která se rozkládá u jezera Lago di Ledro ve výšce 700m, kde jsme měli naplánovanou nádhernou trasu o délce 35km s převýšením skoro 4km, tvořící podkovovitý oblouk po hřebenu hor ve výšce kolem 2000m. Bohužel zdolaná trasa byla dost odlišná (https://mapy.cz/s/1uda6). Po ostrém nástupu a 1100 nastoupaných metrech jsme ve výšce okolo 1800m narazili na sníh, do kterého jsme se často až po pás propadali. Ten nás nakonec pustil jen na začátek hřebenu do výšky 2200m, odkud jsme se byli nuceni vrátit zpět do údolí. Délka 19km, převýšení 1500m a čas běhu 3:40. Zde jsme jednoznačně pochopili, že zdolaná vzdálenost v tomto terénu je nepodstatný údaj. Na druhou stranu, pohyb ve sněhových polích, po nohách i po zadku, jsme natrénovali poměrně vydatně.



3.den

10:00 výběh přímo od penzionu a hurá do „stěny“, která se vypíná přímo nad městem. V tomto svahu, či spíš téměř kolmé skalní stěně je množství těžkých turistických tras a také několik ferrat, kterým jsme se chtěli vyhnout. Zde jsme měli naplánovaný tzv. hodně tvrdý SKY Run (https://mapy.cz/s/1tmDm). Na délce 21km převýšení 3km. Tuto trasu se nám podařilo téměř celou dodržet. Délka 22-27km, převýšení 2100-2400m a čas běhu 5:00. Údaje o délce a převýšení nejsou zcela přesné, protože i ty nejlepší GPS hodinky, v prakticky kolmé skalní stěně, měří jen přibližně.



Na této trase chci demonstrovat, proč jezdit do skutečných hor. První stoupání ze 70m do 1500m nám trvalo 1:45 „běhu“, následný seběh dolů do 400m 50 min, následný výstup do 900m, okořeněný závěrečnými 200m – ferratou, téměř hodinu a závěrečný seběh k jezeru do 70m 40minut. Mezitím bylo pár traverzů ve stěnách vypínajících se několik set metrů nad jezerem Garda.



4.den

9:30 opuštění penzionu a v 10:00 poslední výběh (https://mapy.cz/s/1tms8), typu na kopec a zpátky. Zde jsme celou trasu také neodběhli, jelikož jsme od výšky 1400m do 1700m bojovali se stále přibývajícím sněhem. I tak mám to před následnou jízdou zpět domů úplně stačilo. Délka 19km, převýšení 1700m a čas běhu 3:10.



4 denní soustředění, někdo může namítnout, že je to málo. Ano, ale pak by muselo být alespoň 10ti denní, protože po těch 4 dnech jsem měl nohy hodně zničené. Musely by pak následovat alespoň 1 -2 dny volna či lehké projížďky na kole a až posléze opět 4 dny horského běhu.



Závěrečné shrnutí: Snad jediným záporem je cca 1800km autem, které je nutno zdolat. Pak následují jen samé klady. Počasí celou dobu jasno, či téměř jasno s teplotami od 16-20°C. Čtyři tréninkové jednotky v souhrnu 78km s 7500m převýšením za 14hod.

Účastníci zájezdu: Aleš Palko; Michal Chadim + jeden MTB cyklista, který jezdil svoje trasy. 15.-18.3.2017

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*