ChallengerATR_BCYN_ProfilHOKA ONE ONE je už třetím rokem mojí oblíbenou značkou bot a pro závody vlastně již nic kromě nich a Ultra Raptor od La Sportiva nepoužívám.

Pro jaro 2015 se v nabídce HOKA objevilo několik novinek a některé z nich jsme obdrželi od českého distributora firmy RADANSPORT s.r.o. (e-sportshop.cz) k odzkoušení. Kromě těch několika bot jsme měli možnost v praxi odzkoušet i závodní pingl HOKA EVO RACE 17l, který sice na trhu již nějakou dobu je, ale v Česku se objevuje na trhu poprvé. V textu provedena aktualizace o závodní zkušenost s pinglem HOKA EVO RACE 17l.

Challenger ATR

Loni přišli v HOKA ONE ONE s výborným silničním modelem Clifton. Sice už toho tolik po silnici nenaběhám jako dříve, ale té botě jsem neodolal a mám ji pro případ chuti proběhnout se někdy o něco rychleji po rovině a asfaltu.

Když pro rok 2015 HOKA dala do sortimentu trailový klon boty Clifton pod názvem Challenger ATR, bylo jasné, že tu botu chci mít.


Hoka_Challenger_ATR-best-of-competitor


Challenger ATR získal prestižní vítězství Competitor Running 2015 Trail Shoe of the Year Award a zbývalo se jen těšit na osobní setkání a posouzení, jak se bota opravdu povedla.

Především jsem byl zvědavý na podrážku a na to, jak HOKA vyřeší svršek boty, aby v trailu něco vydržel. Clifton je totiž díky svému zaměření na silnici maximálně odlehčený a lehká síťovina svršku by v terénu asi mnoho nepřežila.

A mohu říci, že Challenger ATR nezklamal. Hmotnost ve velikosti US10,5 je 275g a to je na trailovou botu dost hezké. Pocitově se zdají snad ještě lehčí. Kopyto boty je prakticky stejné jako u silničních Clifton a hlavní odlišnost je, jak jsem předpokládal v materiálu svršku a podrážce.


HOKA_ChalengerATR


Svršek je tvořen již na pohled odolnější síťovinou snad i více zpevněnou v bocích a s ne příliš masivní ochranou předku boty před vlhkem a okopnutím (dostatečné a přitom bez velkého vlivu na hmotnost).

Šněrování je stejně jako u Clifton klasické a protože suché zipy v době, kdy jsem začal chodit do školky ještě neexistovaly, nedělá mi udělat kličku od té doby velké problémy.


ChallengerATRSpicka


Podrážka má poměrně výrazný trailový vzorek, i když ne s nijak abnormálně vysokým gripem 3mm. Ale není to bota určená pro anglické fell běhy, takže pro většinu terénů v horách i vysokých myslím dostatečné. Plocha zabírajícího vzorku je větší než například u drapáků Rapa Nui a dá se tak předpokládat, že i výdrž podrážky bude delší.

Při běhu má člověk díky nízké hmotnosti boty velmi příjemný pocit a bota ho jakoby nutí běžet rychleji. I já, který jsem už před nějakou dobou zapomněl běhat rychle (pokud se dá říci, že jsem to vůbec někdy uměl), jsem byl botou hnán do rychlejšího tempa než jsem běžně zvyklý.


ChallengerATRPata


Tlumení je naprosto dostatečné a botu lze použít od kratších distancí SkyRace® a SkyMarathon® až po opravdu dlouhé Ultra SkyMarathon® nebo Ultratraily s délkou i kolem 100 mil. Nepříliš vysoký drop 5mm je myslím optimálním pro většinu běžců. Já předpokládám, že je naostro při závodě vyzkouším na 89km dlouhém Ultra Montseny v začátku dubna 2015 a možná je použiji alespoň pro některý úsek na Ronda del Cims.

Za dobu zkoušení těchto bot, jsem přišel snad jen na jednu negativní věc. Vnitřní povrch pod vložkou boty je možná trochu moc hladký a klouzavý. Bota je dodávána se dvěma vložkami. Standardní je 4mm tvarovaná z materiálu EVA a druhá je rovná 2mm Ortholite. Tato kombinace je ostatně dodávána ke všem nebo minimálně k převážné většině současných modelů HOKA.

Má to výhodu, že běžec má tři možnosti použití. Pokud chce mít více prostoru v botě nebo nižší tlumení, použije pouze Ortholite vložku. Pro standardní použití využijete tu EVO vložku a je li potřeba buď zmenšit protor v botě nebo je požadavek na ještě vyšší tlumení, použijí se vložky obě (Ortholite vespod). Ale abych se vrátil k původně načaté otázce problému. Ta EVO vložka je na spodní straně také poměrně dost hladká a tak se mně i Ance stalo, že na jedné noze vložka v botě trochu cestovala dozadu a mírně se vysunula po patě nahoru. Nic dramatického, ale při nějakém ultra trailu by to již mohlo být nepříjemné. Řešením by mělo být buď vložení té Ortholite vložky, která je po obou stranách trochu hrubší, dospod, nebo použít na spodek EVO vložky oboustrannou lepicí pásku, která vložku udrží na svém místě a přitom nemá permanentní lepící vlastnost a tak se vložka dá vyndat například pro vysušení.

Každopádně tato drobná chybka možná bude v nějaké další serii odstraněna a ani v této současné podobě to není nic, co by mě od koupě boty a jejího využití odradilo.


ChallengerATR_BCYN_Profil


Podle mě Challenger ATR je v tuto chvíli nejlepší trailová bota z toho lehčího okraje spektra HOKA a asi jedna z nejlepších i ve srovnání s konkurencí.


Pro otestování jsme od českého distributora firmy e-sportshop.cz dostali k posouzení i další novinky ze sortimentu HOKA pro jaro 2015.

Rapa Nui 2S WP

US8 – 331g

Vychází z původního a osvědčeného modelu Rapa Nui, který jsem měl již v roce 2013.

Waterproof varianta je však o poznání jiná a i pocit z ní je jiný.

Samozřejmě je o něco těžší, již to není ta lehounká bota. Membrána i voděodolný „rantl“ na svršku boty nad mezipodešví také něco váží.

Mezipodešev je tvořena třemi vrstvami a tlumení bota poskytuje více než dostatečné.


HokaRapaNui2WP


Vnitřek boty je zpracován komfortně, nikde nic nedře, netlačí. Myslím, že je pohodlnější než u původního lehčího modelu. Podešev by měla být z materiálu Vibram® (v katalogu je tento materiál uveden, na podešvi značka není) a tedy i její životnost asi bude delší než u původního modelu, kde je použitá měkčí guma, která má velmi dobrou přilnavost, ale na tvrdém povrchu trochu rychleji odchází.

Nevím, čím to je, jestli to je záležitost jen té WP verze, ale Rapa Nui 2S WP je ve špičce méně ohybná než původní Rapa Nui. Pro trénink i závod bych určitě osobně volil verzi bez waterproof úpravy. Nejenom pro její nižší hmotnost.

V katalogu uváděný grip 6mm bota nemá. Odhaduji to na 3-4mm. Drop je stejně jako u původních Rapa Nui 5mm. Bota má HOKA rychlovázací systém s jezdcem a k botám jsou dodávány náhradní standardní tkaničky.

Bota může být dobrou volbou pro toho, kdo hledá relativně lehkou vodě odolnou botu s velmi dobrým tlumením a dobrým záběrem i na mokru a kluzkém terénu.

Já pro běh preferuji boty bez membrány, protože si myslím, že se noha v botě zbytečně potí a pokud se tam již vlhkost dostane buď tímto pocením, nebo vrchem, má minimální šanci se dostat zase ven. Možná spíše ta membrána je použitelná jako vcelku kvalitní tepelná izolace, která udrží nohu více v teple.


VALOR

US10,5 – 305g

Škoda, že už tolik neběhám po silnici a objemy už vůbec ne. Jinak bych tuto botu moc chtěl.

Valor je velmi lehká silniční objemová bota, vhodná i pro dlouhé silniční ultramaratony.


HOKA-Valor_Bok


Má opravdu skvělé tlumení a podobně jako mnoho dalších HOKA bot drop 5mm.

Svršek je tvořen v jedné vrstvě a bota je tak při stejných tlumicích vlastnostech a podobné konstrukci lehčí než model Bondi, který využívá dvojvrstvou konstrukci svršku.

Lehká prodyšná síťovina je zpevněná vpředu, v bocích a kolem vršku boty od šněrování k patě pevnými pásky zapracovanými do úrovně svršku boty a zbarvené do pozadí zvoleného pro celou botu.


HOKA-Valor_BokVnitrni


Pata je pak zpevněná masivněji pevnou hmotou, která dává botě výbornou stabilitu.

Bota má zpevnění a zároveň ochranu přední části boty proti vlhkosti i případnému nakopnutí prstů sice subtilní pro úsporu hmotnosti, ale pro svůj účel zcela dostatečnou.


HOKA-Valor_Pohled+Podesev


Opět se zde setkáváme s velmi komfortním zpracováním vnitřku boty typickým pro HOKA ONE ONE.

Bota je jako stvořená pro opravdu velké objemy a přitom ve velmi rozumné hmotnosti, která běžce nebude brzdit ani po hodinách běhu.

Klasické šněrování je pro tuto silniční botu zcela na místě.


Tor Leather Low

US10,5 – 375g (Podle hmotnosti bych řekl, že zkoušená bota je ve waterproof variantě, protože ve velikosti US8,5 má katalogovou hmotnost 350g.)


HokaTOR LEATHER LOW_Pata


Svršek vyroben v kombinaci kůže a nubuku. Předek a přední boky jsou chráněny zvýšeným plastem proti vlhkosti i nakopnutí prstů. Zhruba od poloviny boty přes celou patu a opět na druhou stranu prochází v napojení mezipodešve a svršku pásek hmoty odolné proti vodě, který je vprostřed boty cca 10mm vysoký a zvyšuje se k patě, kde dosahuje výšky cca 20mm.


HokaTOR LEATHER LOW_Pohled


Na patě je zpevnění zalomeným plastovým páskem jdoucím z boku od mezipodešve asi 25mm pod vrchní okraj boty na achilovce. Toto zpevnění dodává botě výbornou stabilitu a drží nohu v rovině i na typicky pro HOKA zvýšené mezipodešvi.

Bota je uvnitř velmi precizně zpracovaná a komfortní.

Šněrování je standardní.


HokaTOR LEATHER LOW_Pohled+Podesev


Celá podrážka má vzorek a tvar gripů obdobný jako je na Rapa Nui, ale zde již údaj o výšce gripu 6mm sedí. Podrážka je z materiálu Vibram® a vypadá, že opravdu něco vydrží. Drop je stejně jako u všech dnes popisovaných bot 5mm.

Tor Leather Low se vyrábí v provedení bez voděodolné úpravy, tak i ve waterproof provedení.


HokaTOR LEATHER LOW_Shora


Není to bota, kterou bych si vybral na běhání (také její zařazení do kategorie „hiking“ tomu odpovídá). Na to existují lehčí modely, modely v provedení se síťovinou na svršku, které lépe větrají a lépe schnou. Ale pokud bych chtěl dobrou botu na pohodlné a rychlé chození po horách a v horském terénu, pokud bych chtěl využívat všeho komfortu, co mi nabízí mé běžecké boty Hoka, nepotřeboval bych kotníkovou botu a přeci jen by mi záleželo, kolik toho na noze nesu, pak by Tor Leather Low byla určitě správná volba.


HOKA ONE ONE pack EVO RACE 17l

Sice již ne jako novinku, protože je již v sortimentu z minulých let, jsme dostali k otestování HOKA ONE ONE pack EVO RACE 17l.


HOKAEvo17back


Doposud jsem ho viděl jen na jiných závodnících a krátce si ho prohlédl na expu. K podrobnějšímu prozkoumání a odzkoušení jsem se tedy dostal až nyní a mohu říci, že to je opravdu zajímavý pingl, který se řadí k těm podle mě velmi dobrým.

Momentálně mám doma vcelku dost pinglů a s většinou jsem již i něco odběhal včetně dlouhých stomílových závodů (GoLite Rush 15, Inov-8 Race – jediný, s kterým se nedalo běhat, Lafuma UltraTrail3, Ultimate Direction SJ – ve verzi 1 i 2, RaidLight Ultra Olmo 5). Pro základní srovnání vlastností to skoro stačí. :)

EVO RACE 17l je ze všech, co mám bezkonkurenčně největší a jako takový má pochopitelně výhodu, že člověk nemusí tolik vše před ukládáním do pinglu komprimovat a pokud je od pořadatele předepsána větší povinná výbava, nemá závodník problém vše sbalit. Na druhou stranu je větší objem pinglu trochu nebezpečný v tom, že nenutí tolik hlídat množství věcí, které bereme sebou a to se může promítnout do celkové hmotnosti. Ale to není vada pinglu, to je prostě jen taková lidská vlastnost :)

Každopádně na ten velký objem je pingl velmi lehký a prázdný i velmi skladný.

Když si člověk nasadí prázdný pingl v obchodě nebo někde na expu na záda, může mít pocit, že je to fajn, nebo „to mi vůbec nesedí“. Je li to ten první pocit, je pak otázka, jaký dojem budu mít, až bude pingl chovat naplněný, s lahvemi nebo camelbagem a povinnou i nepovinnou výbavou. A především, jak se bude chovat za běhu. To je to nejzásadnější.


HOKAEvo17front


EVO RACE 17l, je trochu jiný než ostatní závodní běžecké pingly. Nesnaží se být za každou cenu minimalistický a díky velmi lehkému materiálu použitému pro celý svršek je k porovnání k objemu 17 litrů velmi lehký.

Ve velikosti M má hmotnost 300g a pro velikost L pak 325g.

Na první pohled pingl zaujme množstvím kapes. Vpředu na obou popruzích jsou nad sebou dvě velké kapsy. Pravá horní je jediná na zip a je primárně určena pro telefon, peníze, platební kartu, zkrátka vše, co bychom rádi neztratili. I vnitřní polstrování kapsy napovídá tomu, že sem bez obav můžeme dát telefon bez dalšího obalu, pokud se jedná o model s odolností proti vodě.

Další tři přední kapsy mají uzavírání chlopní s magnetem. To považuji za unikátní nápad. Je to jednoduché, drží to, lze to bez problémů zavřít i otevřít i se zmrzlými prsty. Zkrátka nápad asi někoho, kdo také běhá a má své zkušenosti. Všechny kapsy jsou velmi prostorné. Spodní jsou ve velikosti pro možnost vsunutí standardního průměru lahve i do velikosti 750ml. Pokud nepoužíváme láhve ale camelbag, zůstanou tyto kapsy k dispozici pro jakékoli věci, které chceme mít snadno přístupné bez sundavání pinglu se zad.

Ale i při použití lahví na obou popruzích, zbývá místa dost. Kromě kapsy na zip a další prostorné horní kapsy na magnet na levém popruhu, máme ještě dvě poměrně prostorné kapsy na bocích bederního pásu a opět s chlopní na magnet. Velikost těchto bočních kapes je určitě dostatečná například pro minimálně 4ks tyček do jedné kapsy a dostatku gelů do druhé, aby z toho všeho člověku mohlo být parádně blbě.

Další specialitu nalezneme uvnitř po rozepnutí zipu hlavního prostoru, který umožní pingl velmi široce otevřít a při položení pinglu na zem na popruhy mít vše ihned na očích.


HOKAEvo17open


Zde objevíme výborně vymyšlený síťovaný rozdělovník věcí. Vezmu li to od zad, pak první je velký prostor pro umístění až dvoulitrového camelbagu. Pokud camelbag neužíváme, je to velký prostor pro uložení věcí, které mohou být přímo na zádech (tedy raději nic hranatého, nic ostrého). Airback ventilační systém na zádech dává sice komfort příjemného usazení a ventilace mezi zády a pinglem, ale přeci jen pro udržení nízké hmotnosti nemůže být tak masivní, aby eliminoval ostré hrany v pinglu přímo na zádech.

Dále pak je zde onen síťovaný rozdělovník, který obsahuje shora dolů a od zad dopředu následující kapsy:

– dvě kapsy vedle sebe velikosti takové, že do nich strčíte celou ruku kousek před zápěstí (hloubka přes 16cm)

– jedna široká kapsa pře celou šíři pinglu s hloubkou až na dno tedy cca 27cm

– dvě kapsy vedle sebe se šířkou na ruku a hloubkou cca 11-12cm

– dvě kapsy vedle sebe se šířkou na dlaň bez palce a hloubkou cca 13cm

A samozřejmě nad tímto rozdělovníkem je celý hlavní prostor pinglu pro vše, co se nám buď nevejde do těchto kapes, nebo nepotřebujeme mít přehledně rozděleno. Tento prostor má na šířku zhruba 25 cm a na výšku 44cm (měřeno na velikosti L).

Poměrně unikátní je systém nastavování pinglu pro konkrétního běžce nebo pro situaci, jak je zrovna navlečen.


HokaEVO17lRozpojenyalfa


Postranní bederní pás je zcela rozpojitelný a přední díl s boční kapsou se spojuje se zadní částí bederního pásu pomocí suchého zipu po celé jejich vnitřní ploše. Unikátní tvarování předních popruhů jakoby do L pak umožňuje opravdu velmi přesné nastavení na konkrétní postavu tak, že pingl výborně sedí. Dotažení pro běh se pak provede hrudním a bederním páskem s možností nastavení délky.


HokaEVO17lPostranniKapsa


Byl jsem tedy dost zvědavý, jak se pingl bude chovat za běhu a naplněný.

Především jsem s napětím očekával pocit z lahví, které jsou přeci jen o trochu níže umístěné než například na mých ostatních pinglech Lafuma, UD SJ nebo RaidLight Ultra Olmo.

Bezprostředně po vyběhnutí jsem si říkal, že to není asi úplně to pravé. Lahve tím, že jsou níže, nejsou v podstatě na přední části popruhu jako u výše zmiňovaných pinglů, ale trochu zešikma opřené o spodní žebra. Zpočátku jsme si myslel, že to bude vadit rukám. Není možné s nimi jít zcela podle těla, ale je nutné si nechat drobnou rezervu několika centimetrů. Po asi dvou kilometrech mi to již vůbec nepřišlo nepřirozené a při použití holí v kopcích to vůbec člověk nezaregistruje. Zato umístění lahví tak, že jsou opřené částečně o tělo je výborné. Lahve se vlastně vůbec nehnou a nemají tendenci skákat nebo se pohupovat jako právě někdy na přední straně popruhů. A to jsem to testoval i v rychlosti, kterou při dlouhých ultratrailech určitě nikdy nedosáhnu.

I když jsem měl 750ml lahve naplněné skoro naplno a do hlavní části pinglu jsem pak nastrkal nahodile různé části výbavy, větrovky, kalhoty atd. aby byl zhruba do ¾ plný, pingl se na zádech opravdu ani nehne a rozhodně nemám pocit, že by jakkoli skákal nebo překážel. Jak jsem v některém z předchozích článků o výbavě psal, že jsem viděl tento pingl na některých běžcích skákat, přisuzuji to jednoduše buď špatně zvolené velikosti, nebo špatnému nastavení popruhů.

Ve velikostní tabulce v katalogu se píší následující rozpětí výšky pro tři velikosti, ale přepočet ze stop na centimetry je špatný a myslím, že právě rozpětí udávané ve stopách je správné, více odpovídající skutečnosti. Proto uvedu správný přepočet:

S < 167,64cm (5,5ft)

M 167,64cm – 182,88cm (5,5-6ft)

L >182,88cm

Já měl možnost vyzkoušet a běhat s pinglem velikosti L a i při mé výšce 177-178cm byl pro mě absolutně OK a to jak při použití jen na triko, tak při použití na dvě trika a větrovku. Takže při volbě velikosti bych se nebál jít na vyšší velikost, jste li blíže horní hranici.

Samozřejmostí u pinglů pro traily pak je integrovaná píšťalka v přezce hrudního popruhu a jednoduchý systém na připevnění holí zezadu pravého popruhu na zadní straně pinglu.

Závěr tohoto otestování byl ten, že mi přibyl další již čtvrtý pro mé závody použitelný pingl v šatně. Kdo nechce přemýšlet, co sbalit a jak sbalit, kdo nevlastní příliš komrimovatelný běžecký materiál (oblečení) a přitom se účastní závodů, kde si pořadatel vymýšlí velmi rozsáhlou povinnou výbavu, kdo chce běžet a nemít pocit, že ho něco někde tlačí a něco na něm skáče, má myslím v tomto pinglu dobrou alternativu a volbu.

Aktualizováno o první závodní zkušenost s tímto pinglem.

V půlce dubna jsem měl naplánovaný Montseny Ultra Trail ve Španělsku v národním parku Montseny s parametry 89km/4700m.

Pro jistotu jsem si vzal sebou dva pingly RaidLight Ultra Olmo 5 a HOKA ONE ONE EVO RACE 17l. Vnitřně jsem však byl skoro na 100% přesvědčený, že odzkouším ten větší HOKA. Také proto, že jsem plánoval použít ho i při „vrcholu“ mé sezony Ronda dels Cims, kde na 170km/13000m a dvě noci na trati budu potřebovat mít trochu rezervu prostoru. A samozřejmě jít do tak dlouhého závodu s něčím ne zcela odzkoušeným, nebo jen z běhů kolem tří hodin se mi nechtělo.

Do dvou předních spodních kapes na lahve jsem použil 0,75l lahve od RaidLight se sosákem, který umožňuje pít bez vyndavání lahví. Takže jsem je vyndaval jen na občerstvení pro doplnění. Velikost kapsy je přesná. Láhev v ní sedí a nehýbá se, ale vyndání i vložení nedělá nejmenší problém. I přesto, že jsou kapsy posazení oproti pinglu RaidLight, z kterého jsem vzal lahve, níže a malinko do boku na spodních žebrech, nebyl s pitím přes sosáky problém. Prostě jen bylo nutné malinko sehnout hlavu a o pár centimetrů přizvednout danou stranu pinglu.

Přední horní kapsu na popruhu se zipem jsem použil pro mobil z povinné výbavy a vzhledem k příjemné dostupnosti té kapsy to bylo poprvé při závodě, kdy jsem udělal z tratě několik fotek z různých míst. Do dvou bočních kapes a jedné horní kapsy na popruhu (všechny zavírané chlopní s magnetem) jsem nastrkal nějaké tyčky, solné tablety, gely. Popravdě toho prostoru je dost na to, že jsem ani vše z těchto kapes po trati nesnědl.

Samotný vnitřek pinglu pak byl docela prázdný a zůstalo zde spousta místa, který asi z větší části využiji při delších závodech s rozsáhlejší povinnou i doporučenou výbavou. Zde jsem zde měl jen triko s dlouhým rukávem, větrovku, čelovku s náhradní baterií a fólii. I tak jsem pro vše použil vnitřní kapsy, které umožní mít ve věcech pořádek a ne jednu změť všeho možného dohromady. Ty kapsy mají vlastně dvojí efekt. Prvním, který je víc samozřejmý, je možnost organizace věcí v pinglu a přehlednost. Druhým, který jsem poznal při závodě, je fakt, že umístění věcí do kapes, jim brání ve volném pohybu v pinglu a tedy jejich poskakování. To především v těch situacích, kdy máte pingl poloprázdný.

Ještě před závodem jsem si pomocí suchých zipů upravil nastavení pinglu a popruhů podle aktuálního oblečení a výsledkem byla naprostá spokojenost. Pingl po celý skoro devadesáti kilometrový závod seděl perfektně. Nikde nic neškrtilo, nikde nic netáhlo, nikde nebyla zbytečná vůle. Pingl na zádech sedí a neskáče ani při rychlejším běhu, který jsem byl schopný docílit v prvních fázích závodu a potom i v průběhu trati při běhatelných sebězích.

Airback ventilační systém na zádech i přes svůj minimalistický design dává určitě mnohem lepší komfort pro běžce, než pingly, které žádný takový systém nemají a sedí na zádech celou plochou pinglu. Protože i s použitím tohoto Airback ventilačního systému zůstává HOKA pingl lehčí než mnohé konkurenčí pingly často i s menším objemem, je to jasně další benefit navíc, který může být argumentem pro koupi tohoto pinglu.

Při závodě nemám ve zvyku dávat hole na pingl v době, kdy je aktivně nepoužívám. Připadá mi pohodlnější je po tu dobu raději nést v rukách vycvaknuté z poutek a mít je možnost hned zase použít při změně podmínek, při i třeba jen krátkodobé jejich výhodě. Přesto jsem mimo závod zkusil hole do upevňovacího systému HOKA připnout, abych měl alespoň představu. A i když tyto operace nemám zažité, nedělám to popaměti, nebylo to nic obtížného. Myslím, že především skládací hole jsou pro to ideální a běžci tak hole nepřekáží ani v rukách ani nijak na zádech. Manipulaci je jednoduchá a uchycení dovoluje s jistou mírou šikovnosti připnout na pingl i hole v rozloženém stavu a bez problému tak běžet.

Moje předchozí doporučení tohoto pinglu tedy tento závodní test jen potvrdil. Jednoznačně lze říci, že HOKA ONE ONE EVO RACE 17l se může stát pro většinu běžců jediným pinglem jak pro kratší běhy a závody, tak i pro opravdu extrémně dlouhé Ultra Traily.


HOKAWomens_EVO_Race_Pack_17L


Tento výborný závodní pingl se dodává i ve speciální variantě pro ženy, střihem uzpůsobené pro přeci jen trochu jinou postavu. Je vyráběn jen v jedné velikosti a nastavení se provádí stejně jako u pánské verze.